Du vilar snart ifred.

Jag åker ner till Apoteket för att köpa en sak till min hamster.
På vägen hem cyklar jag på min cykel på vägen när en stor bamsetraktor kommer och vill skyffla snö. För att överleva drar jag upp cykeln på trottoaren där en hel hög men snö redan ligger.
Tyvärr lyckas jag inte.
Jag råkar plumsa ner i snön när jag försöker stödja mig på cykeln som redan ligger ner på marken. Hur gick detta till?
Framhjulet ligger bredvid cykeln. Det sitter inte fast.
Jag som står där hjälplöst ser mitt liv försvinna framför snötraktorn.
Okej nä, nu överdriver jag.
Men jag får lite smått panik. Min älskade hamster Kivie ligger döende i sin lilla bur.
Jag hänger framhjulet på styret och bär cykeln hem.  Precis vad en underbar cykeltur innebär.
Fan.

Hemma försöker jag att ge ögondroppar till Kivie men hon är helt hopplös. Hon vill bara sova och är sjukt seg. När jag rör vid henne fräser hon eftersom hennes ögon är ihopklibbade och inte kan se mig.

Kivie Memphis Cassel är sjuk.
Vad gör jag när jag är hjälplös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0