(Utkast: Aug. 5, 2011) Långt inlägg.

Efter att ha rest runt så mycket i USA var det skönt att stanna och bara ta det lugnt i Santa Barbara. På vägen dit stannade vi på hotell bara över natten. I Santa Barbara stannade vi i en vecka. Det var så skönt att stanna kvar på ett ställe i mer än en natt. Man blev lugnare då och kunde faktiskt koppla av.

Första dagen efter att vi kommit dit (onsdag) träffade jag en efterlängtad vän. Kaitlin! Jag är glad att jag höll kontakten med henne under de fyra åren vi har varit isär. Och det känns som att det har gått jättefort nu när jag tänker efter. Jag minns så väl hur det var och hur det såg ut när jag sa hejdå till min klass och till Kaitlin och hur det var att komma hem. Jag trodde inte att jag skulle besöka USA på minst 10 år efter att vi hade lämnat det. Men se hur det blev!

Kaitlin hade flyttat till ett annat område. När vi körde dit kom vi fram till en grind. Då blev jag förvånad. Tydligen bodde hon i ett inhängnat område. För att komma in måste jag ringa Kaitlin genom en apparat och be henne öppna grindarna så att bilen kan rulla in. Coolt. Så när vi kom in i området reser sig maffiga och dyra hus över oss. Husen var rätt nybyggda och de finns inte långt bort från stranden. Helt ok läge. När bilen stannar utanför hennes hus kommer hon utspringande och jag springer fram till henne och kramar om henne. Gud vad liten hon fortfarande var! Jaja .. men vi spenderade dagen hos henne. Hon visade mig runt i hennes gigantiska hus och sen åkte vi in till stan där vi åt på en Italiensk restaurang. Vi gick in i affärer osv. Det var superkul att träffa henne! Vi hängde i några dar.

På söndagen fram till tisdagen låg vi på stranden och gassade i solen tills jag blev röd som en kräfta. Och rätt så brun. (Plus i kanten, höhö). I onsdags åkte vi upp till San Fransisco. Vi kollade runt i affärer under torsdagen och på eftermiddagen åkte vi till en av mammas vänner där vi håller hus just nu. Här ska vi va tills imorrn då vi åker ner till Santa Barbara igen för att tillbringa de sista dagarna av USA, sommarlovet och semestern vid stranden.

Detta inlägg publicerades aldrig. Vet inte riktigt varför men orkade inte lägga upp en massa bilder så inlägget fick vänta. Rubriken stämmer ju dock, haha.
Är i Santa Barbara nu. Igår låg vi vid poolen. Idag ska vi till stranden och efteråt gå på stan. Det är inte långt kvar nu. Snart åker vi hem.

Längs kusten på väg mot San Fransisco.

Gissa vart? Las Vegas såklart.

Kommentarer
Postat av: elliie

Tack så mkt för kortet!:D <3

2011-08-13 @ 13:24:54
URL: http://elliiegerdiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0