Min dag idag!

Jo men jag fyller ju år idag! Nån som missat det? 16 ynka år. Det känns inte alls speciellt längre som det gjorde när man var liten. Då tyckte jag att 13 år - DÅ var man stor för då var man tonåring och inte ett barn längre. Faktum är att jag är en liten plutt. Fortfarande. Men det går framåt. Det märks ju. Men det känns inte riktigt som att jag är 16. Vad innebär det att "vara" ett nummer? Ska man följa några särskilda normer för just det talet? Jag vet inte vad min riktiga ålder är. Känner mig varken yngre eller äldre. Känner bara att jag är jag där jag är just nu.

Dagen började lite lustigt. Det blev ingen frukost på sängen för pappa trodde jag ville sova ut men egentligen låg jag i sängen och väntade på honom. Sen klev jag tillslut upp och i köket mötte jag en förvånad pappa.
Åt pannkakor till lunch! Åt dock alldeles alldeles för mycket ...
Under dagen besökte vi mormor för det årliga adventskaffet som hon brukar ha för släkten. Alltid så mysigt. Hade ont i magen för jag var fortfarande mätt från dagens pannkakor. Kom hem och åt en mysig middag med mamma och pappa. I slutet fick jag mina presenter. En helt ny MODERN hårfön som jag har velat ha ett bra tag. Den enda som finns i huset är mammas hårfön som är minst 10 år gammal. Det funkar liksom inte. Och sist men inte minst fick jag en gitarr! Inte bokstavligt. Ett så kallat presentkort. Jag förväntade mig att de skulle ställa fram en gitarr framför mina ögon men nä, de vill att jag ska välja ut en alldeles egen. Det var ju omtänksamt. Så denna present blir både en födelsedagspresent kombinerat julklapp då en bra gitarr kostar minst 6 000 kr. Skulle ju lika gärna kunna ha önskat mig en massa småprylar för den summan men min gamla har varit trasig sen ett år tillbaka så jag ville ha en ny. Slutet av dagen gjorde Anhthu och Becca till den bästa. Kollade in på deras bloggar och såg att de skrivit så omtänksamt om mig. Blev rörd och otroligt glad. Tack underbara ni. <3



Måste bara säga att detta var väldigt roligt att läsa. Nåt nytt man absolut inte riktigt visste om ... Kul att få reda på hur andra upplever en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0