Osmart.

Det är rätt ofta jag är så pass trött att jag sitter på bussen och slumarar till. Denna gång var det lite pinsamt för jag ville bara blunda men så somnar jag och väcks plötsligt av att huvudet och hela överkroppen lutas framåt. Sätter mig upp igen ordentligt och sluter ögonen. Men så nickar jag till och väcks nästa millisekund av att kroppen lutar framåt. Pinsamt var det för att en tjej i min ålder satt bredvid mig. Lite lustigt att en människa tippar fram och tillbaka lite hur som helst med knasiga ryckningar ...
Har kommit fram till att anlednigen till att jag plötsligt blivit så skoltrött och inte känner för att jobba på lektionerna är att jag sover alldeles för lite. Det är inte så att jag är trött och vill sova under lektionerna. Jag har bara ingen energi eller lust att utföra själva uppgifterna eller lyssna ordentligt. Fokuset faller nån annan stans. Måste jobba på detta. Lägga mig tidigare. Men att jag lägger mig så sent kanske är ett försök till att skapa upplevelsen av fler timmar på dygnet. Man vill ju utnyttja alla timmar man har. Men i längden funkar ju inte detta har jag märkt - jag presterar dåligt i skolan och gör inga läxor (trots att jag ibland skriver att jag ska - gör jag sällan det).
Nu ska jag sova!

Idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0