En val.

Min förmiddag har varit hemsk och min eftermiddag kunde ha varit bättre.
Jag vaknade upp, dötrött efter ha varit van att vakna upp mellan tio och tolv. Är sur redan på morgonen för att jag har glömt min ögonfransböjare hos Malin. (Nu låter det väldigt patetiskt, haha) Inser redan då att jag kommer ha en dålig dag. Kommer till skolan och upptäcker att vissa vänner som man trodde stod en nära egentligen står en väldigt lågt bort. Av nån anledning slinker de iväg. Nån frågar hur man mår, men jag straffar personen med tystnad för det är precis vad jag har fått tidigare. Tystnad och ignorans.
Första lektionen var gympa och när man är en halvzombie orkar man inte göra särskilt mycket. Under mattelektionen var jag en fulländad zombie med dålig kläddag OCH hårdag. Hade lunch och blev på bättre humör tack vare rätt så god mat. (Och en och annan trevlig vän). Resten av dagen var segare än slime. På franskan väntade folk mest på att tiden skulle springa iväg och att vi skulle få sluta. Tack vare att våran franskalärare inte var i klassrummet hade jag det trevligt med Malin och Sofia. Sofia som tröstade mig och min dåliga dag. Det var rätt trevligt. Min tristess botade jag med att måla på Malin. Det blev väldigt fint faktiskt. Men jag förstår inte riktigt varför hon tillät mig ...


Kommentarer
Postat av: Anonym

man måste kämpa för vännskap ifrån båda hållen, du kan inte förvänta dig att folk bara finns och gör saker för dig. Du måste ge något tillbaka.

2011-11-07 @ 17:47:07
Postat av: Anonym

en människa ska tillhöra många människor, inte bara en person utan man måste lita på att man har vänner även fast man inte umgås med dem hela tiden..livet är en pers men alla klarar det även du. saker tar tid-även vänskap. det är en sak som byggs under tidens gång.

2011-11-07 @ 18:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0