En liten fråga.

Fick en kommentar ikväll från nån Anna. Anna who?


Svar:
Ehm. Tack så mycket snälla människa! Haha om ni visste hur mina ögonbryn har sett ut under åren skulle ni inte ge såna komplimager.

Började plocka mina ögonbryn helt sjäv nån gång i slutet av femman. Plockade på för fullt och de blev alldeles för tunna. Var nöjd i alla fall. Fattade nån gång i sexan eller sjuan på sommarlovet att de borde växa ut. Det såg jättekonstigt ut men började om från början och plockade bara ett eller några strån i taget. Och det är så det funkar allra bäst! Jag plockar mina egna säkert varje dag just för att behålla formen. Jag målar absolut inte i dem. Jag har provat och misslyckades ofattbart. Det enda man såg i mitt ansikte var ögonbrynen. Så jag har naturligt mörka vilket jag är glad över. Men ibland efter att jag har duschat så blir de uttre stråna ljusa och torra av nån anledning. För att fixa det använder jag bara lite av min ansiktskräm på ögonbrynen som gör ögonbrynen lite mörkare och fixerar formen. Superbra.


Har man buskiga ögonbryn är det den bästa starten. Att plocka när de är redan är för tunna funkar inte. Det började jag fatta efter några år. Och det har tagit mig väldigt lång tid för mig att förstå vad för form på ögonbrynen som passar just mig. Det är svårt att förklara men plocka endast under och över ögonbrynet. Plocka om det behövs mellan brynen. ALDRIG i början av ögonbrynen. Och inte i slutet för den delen heller. Det ger ett väldigt konstigt utseende. Jag har sett exempel. Blä. Om ni har råkat plocka ett strå eller flera för mycket, försök inte fixa det med att plocka fler. Det kan funka i vissa fall, men låt det växa ut och gör om rätt. Så när ni plockar era ögonbryn, tänk efter vad som ser naturligt ut.

Taget nyss. Osminkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0