Mineralsmink.

Jag kanske har haft min nya foundation i en vecka eller lite mer. I början var den fabulous men nu kan jag inte riktigt avgöra om det är på grund av den eller om det är på grund av min mens som jag plötsligt har fått finnar. Tidigare har jag fått några extra finnar pga mensen. Och sen när den har slutat har de försvunnit efter hand. Men om de fortsätter ploppa upp kommer jag absolut inte forsätta med foundation. Visst var den lite dyr men jag tänker inte riskera min hy för att täcka minismå pormaskar och skiftningar i hudtonen.

Mineralpudret (Make Up Store) har visat sig underbart. Täpper inte till huden nån stans. Dock får man lite glans av det tyvärr. I fall det visar sig att de ovälkomna finnarna beslutar sig för att stanna pga den foundation jag använder har jag en back up-plan. En mineralfoundation i puderform. (Vet inte om det finns i flytande också?). Läste idag på en blogg som rekomenderade märket TiKei som enbart säljer mineralsmink. Ett plus att deras produkter är någorlunda billiga. Alternativt finns ju Bare Minerals Id puderfoundation. Hört att den är bra.

TiKei, 158 kr inkl. frakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0