fucked up lärare

Idag hade jag ett hål på fyra timmar. Hade jag inte haft samhällskunskap som första lektion hade jag haft en riktigt go sovmorgon. Och jag kan säga att samhällskunskapen var riktigt onödig därför att vi gjorde verkligen inget vettigt. Dessutom så sa vår lärare Peter någonting riktigt kränkande till mig. 
 
Det började med att han tog ut en elev i taget för att prata betyg. Jag var den sista han pratade med. Allt gick väl. Plötsligt kom han in på ett helt nytt ämne och jag förstod inte först. Ni kommer ihåg att jag sjöng på IB Christmas Party härom veckan? Jo, han tog upp det. Han sa att så som jag klädde mig inför kvällen inte var okej. Jag kunde inte gå upp på scenen i ett urtvättat linne, det var inte snyggt. Medan de andra eleverna som uppträdde var uppklädda i klänningar kom jag i vanlig skolklädsel. Jag drog ner på festligheten. Han sa dessutom att man undrade varför jag stod på scenen, var jag en IB-elev eller var jag bara en kompis åt en IB-elev som ställde upp på att sjunga? Han tyckte att jag behövde smälta in mer och anpassa mig för eventet. Han sa "du kan ju vara vacker, du måste vara förberedd". Själv berättade jag att jag hade slutat skolan klockan fem efter tre timmars rep med kören. Inte hunnit åka hem emellan därför att jag skulle vara på skolan halv sex och föreställningen skulle börja sex. Jag hade ingen tid att åka hem och byta om. Då sa han istället att jag skulle ha tagit reda på det i förväg vilken klädsel jag skulle ha haft, jag skulle ha pratat med min musiklärare eller någon om det. 
 
Jag blev så otroligt ställd av hans uppläxning - om min klädsel. En samhällskunskapslärare säger sånt här till mig. Vad fan ska jag svara då? Han ska lära ut i sitt ämne, inte uttrycka sina åsikter kring min klädsel om jag inte ber om det. Jag måste erkänna att jag blev sårad därför att då när jag uppträdde tyckte jag att min klädsel var passande. Det var lustigt att han klankade ner på mig. Mitt topp särskilt, den var figursydd, hade volang och spets i kragen och axlarna. Dessutom var det en mycket färgglad blus och inte ett urtvättat linne! Den blusen är bland de färggladaste jag har i min garderob, vad är det för fel på din syn!? Hur hade läraren reagerat om jag hade klätt mig i svarta strumpbyxor och lila horklänning? Eller trasiga jeans och glittrig topp? Är det okej att vara horig bara för att jag bär klänning? Är det okej att ha trasiga jeans bara för att jag har en festlig glittrig topp? Handlar det inte om vad jag är bekväm i? Jag kände mig snygg på scenen och kunde därför utstråla en självsäkerhet som stärkte min sång. Nu kommer han och säger att det var fult och jag ska klä mig i klänning? Jag tycker inte om att bära klänning. Jag har inte särskilt festligare toppar än den jag hade på mig på scenen. Ska läraren då kräva att jag går och köper nytt? Vilket kräk han är. 
 
Nej jag vet inte hur jag ska känna. Ni har väl åsikter om detta ni med om jag visar bilder på hur jag såg ut.
 
Lite närmare titt. 

Kommentarer
Postat av: Becca

Anna, det linnet är fan uppklätt! Du var jättevacker!

2012-12-10 @ 19:18:07
Postat av: Beatrice

Instämmer. Prata med rektorn, för sånt är INTE okej. Du är skitsnygg, och jag tycker att det är superkul att ditt självförtroende i sången vuxit så mycket sen förra julavslutningen! Starkt, Anna!

2012-12-10 @ 20:19:29
Postat av: Bella

Måste säga att du var sjukt snygg. Lärare har alltid något fel i skallen. Ta inte åt dig av saker som inte stämmer. Kram!

Svar: Aw, tack så mycket Bella!
Anna Cassel

2012-12-12 @ 20:20:45
URL: http://saltpastillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0