snöig morgon

Okej jag hade en stressig morgon idag. Fick för mig att ha vågigt hår så jag trixade lite med plattången. Men när jag hade gjort ena halvan av huvudet såg det bara så fruktansvärt risigt ut. Jag ville ju få fram den där beach-looken som jag har lyckats med förut. Men inte denna gång. Så jag bestämde mig för att platta håret. Det tog EVIGHETER att platta till det som jag tidigare hade lockat. Ena sidan var platt och perfekt. Andra halvan av skallen var bara rufsig. Typ sidknullrufs. Stod i en halvtimma och försökte rätta till mitt misstag. När allt väl var plattat såg allt bara fel ut. Det såg ut som om jag hade en tajt brun mössa på mig för att mitt hår var så volymlöst och platt. Tillslut blev jag arg och en vanlig hederlig hästsvans fick duga. 
 
Till råga på allt hade mina svarta byxor krymp. Kunde knappt få på mig dom! Jag var fullkomligt andfådd efter kampen. Sen så kunde jag inte knäppa dem. Hur kunde det här ske? Innan tvätten satt de jättebra och var lagom stretchiga och bekvämt lösa. Nu hade de liksom krymt flera storlekar. Sen kom uppenbarelsen. Jag hade tagit byxorna ur torkskåpet. Och tagit mammas istället - som är en eller två storlekar mindre än mina. Så frustrerande
 
Insåg då på morgonen att jag skulle missa bussen. Hann äta lite yoghurt och packade ner två mackor. Klev ut genom dörren där det var två decimeter snö. Jag hade låga skor och direkt packades de med kall snö tillsammans med mina stackars torra strumpor. För att undvika ännu mer snö fick jag skutta runt i snön och såg ut som en galen kanin för att kunna ta mig från mitt hem till busshållsplatsen. Mitt i oturen var skolbussen försenad och jag hann med! ... Men jag blev ändå försenad 30 min. 
 
Fattas bara detta i snökaoset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0