veckorna

Så underbart härligt att få sova ut idag. Men länge varade det inte därför att jag vaknade av att mobilen vibrerade. Någon försäljare som ringde och frågade först om han störde. Eh, JA? 
 
Jag har haft lite paus i bloggandet därför att jag har haft så otroligt mycket att göra. Jag vet, jag säger det ofta men nu skojar jag inte. Förra veckan jobbade jag med klasskampen tillsammans med elevkåren och PR-utskottet. Vi i PR-utskottet satte i princip ihop hela tillställningen med powerpoint och alla dessa bilder och extramaterial. Vi hade ingen aning innan vi satte igång att det skulle ta upp så mycket av vår fritid. Dessutom skulle KTDRL's Bak baka ca 800 bakelser till klasskampen under samma vecka. Jag sov runt fem timmar varje natt och hann inte med att plugga till det nationella matteprovet. Jösses. Men den veckan var riktigt rolig och jag är så glad över att så många var engangerade i klasskampen. Den bästa hittils! 
 
Denna vecka har också varit riktigt fullspäckad. Idag skulle vi ha haft en julavslutning. Inför denna avslutning har vi musikelever övat i ca tre månader. Denna vecka var det ett stort genrep utan lektioner med bara fokus på detta. Det har varit kul, men krävande. I och med hotet mot Katedralskolan blir inte denna julavslutning av. Det känns riktigt tråkigt därför att vi har lagt ner så ofattbart mycket energi på något som ändå inte blir av denna termin. Även fast det inte blev av kunde vi festa lite hårade igårkväll istället på tomtefesten. Hade julavslutningen blivit av ändå hade ni fått se bakfulla och trötta musikare på scen. 
 
Trots en hård veckan bestämde jag mig att göra pannkakor till frukost kl två på eftermiddagen. Najs. 
 
Det lilla jag julpyntar i mitt rum är denna ljusslinga. Ganska ok. Det mesta julpyntet dessa dagar är så gräsliga. Skippar gärna stjärnor och grejor i fönstren. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0