Öm

Idag på ridlektionen skulle vi rida utan stigbyglar. Och för er som inte vet vad det är, så är det där man vilar/placerar fötterna i metallgrejen när man rider. Vi skulle alltså rida utan dem. Då la vi upp dom över sadeln framför en. Jag som trodde jag hade en någorlunda bra balans fick mig en klar chock. Jag var SÅ HÄR nära att glida av. Inte ramla utan bokstavligen glida. Just för att bara kunna sitta kvar på en häst när man guppar upp och ner är som att sitta på en tunna när den slinker hit o dit. Och man får inte klämma i med benen! Bara sitta där rakt upp och ner och låtsats som allt är susen. Ont i stjärten får man också. Ouch. Annars gick det finfint.

Har suttit i badet ett bra tag och läst den jäkla boken som ska vara utläst i svenskan tills nästa torsdag. Har kommit halvvägs. Nästan.

Nu ska det bli klena försök till att plugga till ett franskaläxförhör som är imorgon. Önska mig ett lycka till.
Ha en bra kväll. Det ska inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0