The process.

För någon vecka sen lekte jag och Sofia frisörer. Frågade henne helt plöstligt en dag om hon ville hjälpa mig slinga mitt hår. Väl hemma hos mig satte hon igång.
Vi hade två förpackningar blekning. Vi visste inte riktigt hur vi skulle hanskas med tiden för blekningen skulle max vara i 45 min. Har ju rätt mycket hår på skallen. Om vi började i underhåret så skulle det sitta i längst och håret längst upp skulle sitta i minst och tvärt om. Smartast vore nog om vi hade gjort version nummer två - alltså att vi började på överhåret och sist i underhåret. Så långt tänkte nog ingen av oss. Vi slingade ena halvan av skallen först. Tvättade ur det och sen slingade resten av huvudet. För er som vill veta - gör aldrig den versionen. Man kan ju för fasen inte slinga en halva i taget. För det första hade vi i blekningen alldeles för länge. Ena halvan satt i ca 55 min och den andra kanske 45-50. Kan berätta att resultatet blev lika ojämn som tiden var. Tiderna ska ju vara lika långa!! För det andra blev delar av håret orange och andra delar gult. Helt galet. För det tredje såg jag och Sofia en video på youtube om hur man klipper håret på folk. Bad Sofia göra det åt mig men hon vågade inte riktigt. Hittade sen en video på hur man gör det själv. Okej tänkte jag. Hur jäkla illa kan det bli? Tog upp saxen och klippte lite här och var och vipps hade jag en ny fräsch frisyr. Färgen i skallen kunde jag dock inte göra något åt. Fick helt enkelt gå till skolan så. Skaffade silverschampo vilket var min räddare i nöden. Silverschampo är helt knalllila och dessa pigment tonar ner de orangea pigmenten i håret. Då blir resultatet lite silvrigare - därav namnet silverschampo. Har använt det sen dess i hårbotten bara och nu ser den håriga bölden på halsen nästan normal ut. Nu slipper jag få dryga kommentarer från folk som säger "ditt hår är orange. Köp silverchampo" .

Före och efter. Fixade ju bara utväxten. Klippte upp hela håret, dock inget på baslängden.

Från november och december. Hade en synligutväxt. Rätt så tung lugg med tanke på att den var jämnlång med resten av håret.

Från december. Tydligare utväxt när håret var uppsatt.


Under processen.

Resultat. Färg och frisyr! Håret känns mycket lättare nu. Klippte upp luggen lite. Får ta och visa en bild framifrån imorgon eller nåt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

klant :3

2012-02-02 @ 23:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0