gårdagen & idag

Ni kanske undrar hur det gick igår på IB Christmas Party där jag stod för en liten bit av underhållningen. Jag sjöng ju som sagt. Någon som har hört låten Winter Wonderland av Dolly Parton? Den ingår i familjens årliga julskiva och jag har lyssnat på den sen jag var lite. Alltid tyckt om den.
 
Egentligen fick jag förfrågan om att vara med för nästan 3-4 veckor sedan. Men då hade jag ganska mycket att göra och sköt upp det hela tiden därför att jag fick chansen att välja vilken låt jag ville. Lite klurigt, därför att det finns ju miljoner med låtar att välja mellan! I söndags tänkte jag, äsch jag tar en låt jag redan kan och kör på den. Min musiklärare hade inte tid under måndagen att öva igenom den så tisdag var den första gången jag sjöng den på riktigt. Jag har liksom aldrig sjungit den hemma ordentligt. Under genrepet var han inte särskilt imponerad av min sång och när jag sjöng kändes det framtvingat och jag kunde inte texten. Då fick jag sitta hela tisdag kväll och sätta på låten på repeat medans jag gjorde fysikplugg. Igår var det inte ens säkert att jag och Fredrik (musikläraren) kunde spela igenom låten, men vi hann en gång innan konserten! Och då måste jag säga att från att ha låtit osäker, framtvingad och stel lät det nu istället kraftigare, svängigare och jag var självsäkrare under vårt sista genrep. Fredrik blev verkligen imponerad över vilken förändring som hade skett över en natt bara. Det kändes verkligen jättebra. Då insåg jag att allt skulle gå bra på scen efter bara två gångers övning.
 
Resultatet blev så också. Jag fick inte höra av andra hur det hade gått för mig förutom några enstaka som satt bredvid mig därför att jag valde att gå en kort stund efter att jag hade sjungit, hade ett himlans prov idag att plugga till! Men jag hoppas att de som var där uppskattade det. Hoppas det lät okej i deras öron. 
 
Förresten måste jag gratta Karolina som blivit utsedd till årets lucia! Vi var tre stycken av oss från klassen som sökte. Självklart hoppades jag på att bli vald, men hennes röst passade bättre till deras låtval! Måste säga att de valde en väldigt konstig låt att göra ett lucia-solo på. Hoppas det funkar för dig Karro, jag hade ärligt nog inte velat sjunga den låten på ett solo-inslag. 
 
 
Gottade mig i glass här ikväll med chokladsås. ÄNTLIGEN har min kära mor köpt hem chokladsås. Ni kan inte ana hur glad jag är. Vi har inte haft chokladsås hemma på flera år. THIS IS THE MOMENT. Hallelujah. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0