genetiska koden

Jag hade en skön sovmorgon idag. Det behövdes kan jag säga. Jag har pluggat mer dessa tre dagar än vad jag har gjort sammanlagt under denna termin känns det som, haha. Kände att det var ganska nödvändigt att klara biologiprovet. Satt under 2½ timma och skrev. Sen kommer en en fråga som kräver att jag ska knäcka den genetiska koden. Hur fan går detta till? Sen var det ett hål från halv ett till kvart över två. Bara en kort fysiklektion och redan halv fem fick få gå hem. Underbart.
 
Måste nämna att när jag satt på bussen idag satte sig en liten oskyldig tant framför mig. Plötsligt sveper en fruktansvärt unken lukt över mig. Jag kollar på tanten som verkar så oskyldig och fräsch och hon sneglar förbi. Fick liksom ta tag i halsduken och sniffa på den i några minuter innan lukten var borta. Sen dök lukten upp igen! Det var som om tanten framför mig satt och pruttade! Det luktade så illa. Sen gick hon av och alla kunde andas igen.
 
Efter skolan gick jag in på Telenor och hörde efter om min mobil som har kommit tillbaka från inspektion. Självklart var det ju vattenskador. Men vattenskador är inget de reparerar sa de. En ny mobil helt enkelt. Nu gäller det bara att vara lite extra snäll mot päronen och blinka med fransarna ... Jag och Malin gick hem till henne och satte oss för att plugga. Pizza och Ben & Jerrys till efterrätt. Kan inte bli bättre pluggtillfälle. Men det varade inte länge. Malin fick nog av läxor och jag fick ont i magen efter allt onyttigt. 
 
Jag har gjort om i mitt smyckesskrin! Mitt förra var alldeles rosa och luddigt och jag gjorde det själv när jag gick i fyran. Det har hängt med alla dessa år! När jag skulle fylla på med några smycken vällde det över och jag insåg att det var dags för en makeover. Nu ser det i alla fall lite bättre ut!
 
Före
 
Efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0