Konserter hit o dit

Mer sex & samlevnad under dagen. En föreläsare var grov i munnen så att säga. Riktigt rolig snubbe. Hade musiklektion och jösses vad våran klass har svårt att komma överens om något. Men är jag förvånad? Alla klasser är väl så. Man blir så irriterad. Inget går som man själv vill och inget går som nån annan vill. Till slut bestämmer musikläraren alltihopa i alla fall. Så får det fortsätta vara så kommer allt att funka. Han bestämade också vem som ska göra vad i julkonserten. Johanna och jag sjunger lead i en låt tillsammans med Simon ... intressant. I en annan låt ska jag spela tre gitarrackord som jag kan lika lätt bakom ryggen med stängda ögon. Jag hoppas innerligt att årets julavslutning blir något värt för skolans stackars elever därför att förra året var det inte mycket att hänga i granen. 
 
Dagens smink. Inte mycket till färg. Men det är inte mycket färg i ansiktet som används.
Rutin: foundation, concealer, puder, vattenfast eyeliner, mascara, gråbrun ögonskugga, ögonbrynskugga och rouge. 
Eyelinern drar jag tunnt från mitten av ögat och gör den tjockare utåt ögat och slutar med en liten böj. Det gör ögat lite smalare, för jag har inte så breda ögon, utan ganska vida/klotrunda så det ser bättre ut på mig. Ögonskuggan ger är inte i någon färg, utan det ska se naturligt ut så att ögonlocket och ögonbrynsbenet får tydligare benstruktur. Ögonbrynen fyller jag i med en mörk ögonskugga. Har använt penna tidigare men det blir naturligare men ögonskugga. Använder en sned smal borste. 
 

Kommentarer
Postat av: jjohannaagrahn

Fin blogg! :):)

2012-10-18 @ 18:00:04
URL: http://jjohannaagrahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0