Not my day

Ojoj vilken dag. Hade samlektion på morgonen och kom försent därför att jag inte kunde hitta min mobil på morgonen. Tydligen låg den redan i min väska men hade redan missat bussen. Blev så jävla sur på mig själv, haha.  Väl på samlektionen hade vi diskussion om ett ämne och läraren frågar "vad tycker ni?" Knäpptyst så efter ett tag slänger jag upp handen i vädret för att unvika tystnaden. Sen så fortsätter det så under hela diskussionen. Pinsam tystnad hela jävla tiden. Jag klarar det inte. Kan inte nån bara öppna mun eller? På lunchen skulle jag träffa Becca för att äta lunch med henne. Väl på Berzan ringer jag henne och undrar vart hon är. Säger att det var på fredag vi skulle ses. Men ingenstans i våra sms hade hon nämt det. Hade alltså slösat en kvart av min 40 minuter långa lunch. Blev så sur att jag inte ens ville träffa henne på fredag. Men sen lugnade jag mig och allt blev bra. Efter språket hjälpte jag Josephine att klippa ut dekorationer till fredagspyntet. Trevligt. Hann vara med på musiken i en kvart och fick som straff skriva en uppgift på det läraren hade gått igenom. Fan. Efter skolan samlade jag ihop föreningens pengar för att köpa ingredienser till fredagens bakförsäljning. Två hundralappar och hundra enkronor skulle få plats i min plånbok. Gick inte att stänga den. När jag råkar luta på plånboken faller alla hundra enkronor ut  och sprider sid åt alla håll på golvet i korridoren. Inte min dag idag. Sedan stod jag inne på netto och skulle betala. Enligt min uträknade plan skulle allt gå på ca 230 kr. När kassörskan sa 295 blev jag förvånad men jag hade 300 med mig så det funkade. Så jag gav honom de två hundralapparna och sa sedan "har lite mynt också ..." och häver ur mig en näve enkronor ur min jackficka. Direkt sa han "det där kan inte jag räkna, det får du ta med banken". Panikartat säger jag "men hur ska jag betala då? Jag har ju inga andra pengar!". Sen upprepar han priset: 195 kr. Jag hade alltså hört fel och allt var egentligen ok från början. Typiskt. 
 
Nu är jag hemma och jag har ätit alldeles för mycket choklad idag. 
 
Gud, ibland saknar jag mitt blonda hår. Speciellt att det var långt. Nu försöker jag får det att växa i racerfart. Kommer säkerligen tröttna på det när det väl är långt och då hugger jag av det igen! 

Kommentarer
Postat av: sandra

måste bara säga hur mycket bättre du passar i mörkt, och kort! Du ser ut av vara typ 14 på bilder och typ 19 nu. Plus att det mörka gör att din hy ser väldigt fin ut. Just saying!

2012-10-25 @ 14:14:11
URL: http://sandrasandberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0