populärt bak

Fyra och en halv timmars sömn blev det för mig. Hade ju lovat att jag skulle fortsätta dekorera lite på 100-planet i skolan. Jag var klar en kvart innan skolan började. Hade med mig en pumpa till skolan för att ha på bordet när vi säljer chokladbollarna. Men den hade jag inte hunnit skära ut så enda alternativet var att göra det i skolan. Så redan innan jag åkte till skolan tog jag med en täljkniv ifall att. Jag vet, att ta med kniv till skolan känns inte helt dunderbra. Men till en pumpa bara liksom? Så det packade jag ner. Nu har jag slagit mitt eget rekord och skurit ut en pumpa på skolans toalett. Papperskorgen full med oranget gegg och pumpakärnor. Undrar vad elever och städpersonal tänker när det ser det. Skitsamma. Den blev helt ok. Försäljningen gick otroligt bra! Verkligen kul att chokladbollarna var så populära. Kanske var det på grund av att vi gjorde reklam ganska tidigt så att alla visste om det ... eller så var de bara så fruktansvärt snygga. För våra tidigare bullar blev goda, men inte särskilt vackra. Becca kom också under lunchen och hälsade på. Blev otroligt glad! Hon är den närmsta vän jag har och får alltid ner mig på fast mark när vi umgås. Att gå på en annan skola än Becca är som att flytta hemifrån till en annan ort. När jag väl träffar henne känns det som hemma. För med henne kan jag alltid vara mig själv och hon bryr sig inte om jag är konstig. 
 
Jag hade hoppats på att ha en händelserik kväll men mina ögon är tunga som bly redan nu. Orkade inte ens med till mina kusiner för att fira en födelsedag och har ganska dåligt samvete. Men hur kul är det för dem om jag ligger i soffan och snarkar? Får bli en ensam filmkväll och äta något smaskigt tills jag slocknar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0