förening på g

Dagen har gått ganska bra. Det var föreningspresentation och ett femtiotal elever var samlade för att lyssna. Jag var där för att presentera den nya föreningen som Malin och jag har skapat. Men när jag satt där insåg jag att jag skulle få presentera den själv inför alla dessa och bullshita en hel del om vår förening blev jag lite smått nervös. Ingenting var förberett, inte ens vad jag skulle säga. För vår förening har inte ens haft ett möte, än mindre en diskussion om hur vi ska göra med den. Huvudidén var tydlig dock, och det är ju det viktigaste - att baka till skolans alla elever. Att vara med i en massa föreningar verkar vara himla kul. Man kan ju göra nåt för skolan och påverka! 
 
Musiklektionen gick ut på att visa vår musiklärare vad vi har lyckats med under tre veckor. Utöver det var det dessutom en tävling om vilken grupp var bäst. Den som var bäst ska nästa onsdag (?) uppträda inför linköpings alla SYO-människor, ni vet studie- och yrkesvägledare. Gissa vilka som vann? Min grupp! Innan vi upträdde för läraren gissade jag att våran grupp var medel, vi lät inte super men heller inte uselt. Jag trodde att de andra skulle vara lite bättre, i och med att vanligtvis brukar inte min tur ligga på prioriteringslistan. Men det visade sig att vår lilla grupp var bäst. Hade de andra grupperna inte saknat nån medlem i "bandet" hade det nog gått mycket bättre för dem. Plus att en grupp hade gjort ett svårt arbete med acapella som lät riktigt bra, dock var de inte klara med hela låten. Hade de andra tre grupperna fått bättre förutsättningar (mer tid, närvarande gruppmedlemmar) hade läraren nog fått svårt att bestämma vilken grupp som var bäst. 
 
Idag bar jag en härligt grön tröja från Gina. Älskar passformen. Den har en fin rygg och man får en snygg figur. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0