Smart och smidigt

Woho! Nu har jag pluggat ikväll. Känner mig duktig att jag börjar en vecka innan provet. (Borde ha börjat två veckor sen, men what to do now?) Oftast när jag pluggar brukar jag anteckna det viktiga i texten innan jag gör uppgifterna. Det är det lättaste sättet för mig att komma ihåg och att lära mig. Det jobbiga med att anteckna är att man måste skriva så mycket för hand. Tidigare har jag aldrig antecknat eller gjort uppgifter på datorn men jag kände att det motiverade mer just nu. Och det gjorde det!
Tänk vad annorlunda det kanske vore om jag kunde anteckna på en dator i skolan? En egen bärbar såklart. Vi hade två laptops hemma. Den ena kan väl jag ta på mig skulden till varför den gick sönder. Den andra är segare än en 90-tals dator. Mitt namn kanske toppar den listan också. Den antar jag är på väg utför den med. Inte för att de är särskilt gamla, men ja. Så att ta med en tung 20 tums laptop till skolan är inte optimalt och heller inte det smidigaste. Föreslog idén till min kära mor och hon tyckte att jag skulle spara ihop till en själv. Jahopp. Får väl spara i två år och sen köpa mig en lagom till att jag har slutat skolan. Precis min tanke. Not. Drömma kan man ju. Min syster har en Mac Book Air och jag är upp till öronen svartsjuk. Den är ju inte bara säkert jättebra utan lätt som en fjäder, stilren och alldeles vacker. Åh shit. 
 
Syster jag önskar mig en sån här i julklapp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0