Bollar och kameler

Jag kom att tänka på en sak. Jag drömde en väldigt konstig dröm inatt. För att inte säga sorgsen och läskig.
 
När jag bodde i USA för några år sen blev jag bästa vän med en tjej som heter Kaitlin. Senast jag träffade henne var två år sen. Inatt hade jag en dröm om henne. 
 
Jag drömde att jag helt plötsligt fick hem ett dubbelvikt kort med en bild på en kista. Under det står det "hon är inte i livet längre" och med en massa bilder på hennes ansikte som är helt förstört. Tydligen så hade Kaitlin varit i något arabland på nån sorts festival och där hade hon BLIVIT NERSPRUNGEN AV EN MASSA KAMELER. Haha, alltså det låter helgalet men det var hemskt. Jag fick hem ett jäkla vykort med en bild av min väns krossade ansikte. Jag drömde även hur det gick till det där med kamelerna. Det var en massa araber i vita dräkter och huvudbonader som sprang åt alla håll. Plötsligt kommer tusen kameler rakt emot alla och springer ner människorna! Folk ramlar omkull och kamelerna trampar på deras kroppar och ansikten. Sen kommer en himla traktor och skyfflar bort människor så att kropparna ligger slängda nån annan stans och människor kläms ihjäl. Vart kamelerna kom ifrån vet jag inte. Men Kaitlin blev ett offer. Jag hade svårt att somna om sen. 
 
Utöver min trevliga dröm så slog jag vad med Vilhelm om vem som kan göra godast proteinbollar. Sen smsade han och sa att det inte gick så bra. Tror jag vann smaktävlingen och han nyttighetstävlingen av proteinbollarna. Nästa vecka ska vi träna ihop (askul med en träningskompis!) och då ska vi byta chokladbollar, haha. Upp till bevis!
 
De ser i princip likadana ut. Proteinbollarna är rullade i kokosflingor istället. 
Vanligtvis brukar man använda främst keso men också kvarg för att öka proteininnehållet. Hade varken eller så yoghurt fick duga för att hålla ihop allt. 
  • 2dl havregryn
  • 50g lättyoghurt naturell
  • 50g lättyoghurt vanilj
  • 3msk kakao
  • 20g proteinpulver vanilj
  • 1msk vaniljsocker
  • Rullade i 10g riven kokos
I proteinbollarna är det ca 60kcal per boll. I vanliga chokladbollar är det ungefär dubbelt så mycket, om inte tre ggr så mycket. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0