Tjockis på rull

Jag har ätit onyttigt i flera dagar nu. Alla mina pengar är slut, igår kunde jag inte ens ta mig hem från stan för att mitt busskort hade gått ut och jag har inga pengar att ladda det med. (Som tur var fick jag åka med ändå). Förklaringen till detta är att jag har varit ensam hemma ett bra tag och mina föräldrar är i sommarstugar och steker utan mig. Vanligtvis så brukar man ju köpa sig onyttigheter, som tex Ben & Jerrys eller nån chokladkaka. Jag däremot får kleta ihop egna onyttigheter med det jag har här hemma. Häromdagen blev det chokladbollar. Ätit upp alla miniglassar med chokladöverdrag på. Ätit upp all övrig god glass vi har här hemma. När sötsuget slår till igen får jag väl ta vaniljglass som inte är prio ett på tungan. Snott små kakor som mamma har bakat ur frysen. Lagat pannkakor och ätit upp dom med socker och sirap. Nu är nästan allt onyttigt slut här hemma. Kvar finns bara alla ingredienser till onyttiga recept. 
 
Igårkväll fick jag idén att göra amerikanska pannkakor. Klockan elva på kvällen kändes det lockande, men jag hade inte orken riktigt. Nu däremot ska jag sätta igång. Kallar sötsuget är jag dess slav. 
 
Såhär brukar mina pannkakor sluta oftast :(
 

Kommentarer
Postat av: Nadjish

Hahahah, nämen sötis! Kämpa emot sötsuget bäst du kan men du är så bra så du förtjänar att unna dig lite gott ibland! Och dina pannkakor är godast så håll snattran!!!

2013-07-15 @ 21:34:06
Postat av: Vilhelm

Du kan alltid trösta dig med att du inte är ensam. De flesta går nog upp i vikt över semestern haha! ;-)
Hur går det med träningen då?

2013-07-15 @ 21:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0