Kockmaster

Misstolka inte rubriken.
Hinner jag hem i tid bänkar jag mig nästan alltid framför tvn och slår på Hell's Kitchen. Det är så sjukt kul att kolla på! Minst sagt spännande. Gordon Ramsey är ju fettcool som svär vartannat ord och skriker mer än vad han pratar. Dessutom så lagar de ju mat. Vem tycker inte om mat?
 
Jag måste erkänna att jag har funderat fram och tillbaka på vad jag skulle kunna jobba med. Vad jag kan bli. Civilekonom har korsat hjärnan, polis, makeup-artist, butikschef, frisör, arkitekt, artist, grafisk formgivare ... och kock? Vore inte det sjukt intressant? Laga mat och göra något alldeles perfekt och smakrikt till någon annan. Sen blir det ju lite problematiskt om just jag ska bli kock. Jag menar, jag kan troligtvis ränka alla de gånger som jag har lagat mat på mina två händer. Inget att skryta med direkt. Dessutom har jag lite problem med nya smaker. En slags fobi. Jag äter inte grönsaker - de smakar inte alls gott. Påminner om gräset i hagen. Jag äter inte heller en massa andra läskiga saker. Hur ska jag då kunna bli en masterchef? JAG  VET. Jag kan bli en efterrättskock! Det finns ju ingen efterrätt som är äcklig? Klappat och klart. Nu ska jag bara smida min karriärstrappa. 
 
Åh, det är så bra det här programmet! En blir ju utröstad varje gång och en vinnare ska utses! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0