Nytt ställe

Igår stod jag i hallen, redo att åka till Friskis & Svettis för att träna när jag kom på att mitt gymkort gick ut dagen innan. Blev en aning pissed. Funderade ut hur jag skulle lösa situationen med tanke på att min buss gick om fem minuter. Tog bussen in till stan och kom på att jag ännu inte har provtränat på Actic som ligger långt ner på Storgatan. Det fick bli min sista utväg.
 
I somras hade jag redan koll på att mitt gymkort skulle gå ut den sista oktober så jag provade en hel drös med olika gym i Linköping. World Class är grovt överskattat. Liten gymyta och inga särskilda maskiner. Riktigt trångt med mycket folk också. Det enda som är vettigt är relaxavdelningen med bubbelpool och bastu. På Studio Fitness fick jag prova en hel vecka. Det var ett ganska fräscht ställe. Helt ok yta men lite trångt bland alla maskiner. Kändes som ett modernt gym, med en liten känsla av cellskräck. Gymmet hade inga fönster och var svagt upplyst. Jag provade även Frisk och det är ju ett gym i en helt annan liga. Kändes riktigt lyxigt och modernt. Bra gymyta och variation på maskinerna. Gymmet kändes påkostat helt enkelt och det märktes ju på priset när jag kollade upp det. 
 
Och så provade jag på Actic. Första gången jag var inne hos Actic var jag i "lilla" Actic på ena sidan av gatan. Det var ganska stort och luftigt men påminde mycket om Friskis & Svettis som jag vill ifrån. Men igår var jag inne på andra sidan gatan där det "stora" Actic ligger. Kan säga att det var typ ... gigantiskt och riktigt högt i tak. Hur lyckas de med det i ett flervånings-kontorshus? I ena sidan av gymmet fanns en sjö av maskiner. Där fanns även en otroligt stor yta av plastmatta för diverse övningar. En lång trappa upp, med utsikt över hela maskinsalen fanns en yta för konditionsmaskiner. I andra änden av Actics gigantiska område fanns det fria vikter, squatrack, kabelmaskiner och dylikt. Mycket var uppdelat i olika avdelningar och höjder med trappor hit o dit. Vid det här stället fanns ännu en avdelning med konditionsmaskiner. Kan jag säga att jag var imponerad av detta ställe? 
 
För att kunna trivas på ett gym vill jag ha bra utbud och en trivsam miljö där jag blir motiverad att kämpa och inspirerad att prova någonting nytt. Actics gym lyckades förvånansvärt bra. Jag gillade allt. På Friskis & Svettis har jag tränat sen jag var femton. Nu vill jag byta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0