Balklänningar

Dagen går utmärkt. Innan jag drog hem till Nadja så hade jag vid halv ett pallrat mig in till stan för att träffa några tjejer att prova balklänningar med. Det var så himla kul!
 
Vi var inne på Bröllopshuset och tyvärr har de inte ett jättestort utbud av klänningar. Trots det hittade jag flera fina som jag kan tänka mig bära. Redan i januari så provade jag en blå klänning där inne som var otroligt fin färg och passform. En fluffig klänning med lagom mycket dekoration. Men redan då var jag inne på att ha en ganska slank klänning. Nu står jag verkligen fast vid det, pluffsiga och vida klänningar är inte min grej. Jag tycker det är så vackert att ha en smal klänning som man kan se slank och elegant i. Större klänningar blir så pråligt och för uppklätt. Isch. Klänningsjakten är inte över. Jag skulle vilja besöka fler ställen, om inte andra städer också. Norrköping kanske. 
 
Nadja hittade finaste balklänningen. Hon blev alldeles kär i den. Vi andra också. Det var en puffig klänning och passformen satt alldeles utmärkt på henne. Färgen var en utsökt champagnerosa. Det är en svår färg som inte passar vem som helst, definitivt inte mig. Men på den tjejen var den perfekt. Hon såg elegant ut, minst sagt.
 
Själv hittade jag den finaste färgen på klänningen, ännu bättre att den satt som gjord för mig. Aldrig i mitt liv trodde jag att jag skulle passa i gult. Jag äger inte ens ett gult plagg i min garderob. Har aldrig gjort. Men denna färg var citrongul ungefär. Alldeles underbart läskande. Kommer vara jättefint när jag blir lite brunare också på våren. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den gula var verkligen superfin! Och den ljusrosa också som du provar i bilden till höger om den gula. Men du passar helt klart bäst i den gula! (om du nu behövde bekräftelse på det;))

2013-09-12 @ 21:05:20
Postat av: Anna Strandberg

Hej! Blev helt förälskad i den gula balklänningen. Helt magiskt vad fin den är. Tänkte kolla med dig om du är intresserad av att sälja den? :)

2014-03-10 @ 13:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0