Mätningar

 
Igår kom jag inte hem förrän på kvällen. Därmed hade jag inte så stor möjlighet att uppdatera. Att mobilblogga drar så onödigt mycket batteri också. 
 
I vilket fall hade jag bara kör igår klockan halv tre. Innan dess gick jag en sväng på stan med Sandra för att köpa en present till min finaste vän på fredag. Nadja anslöt sig en stund senare för att ta en glass inne på Hälsofreak. Riktigt mumsigt. Inte så långt från Hälsofreak bor Sandra och hemma hos henne satt vi och babblade en bra stund. Vad vi också gjorde var en fettmätning. På riktigt alltså, haha. Det finns elektriska vågar som kan mäta ens kroppsfett men av erfarenhet är de inte särskilt pålitliga. För bästa resultat kan man göra det med en kaliper - ett instrument man använder för att klämma ihop fettet och sen mäta tjockleken i milimeter. Låter painful, och det är det! Det var intressant att veta sin andel procent för att utgå ifrån vissa saker. Det var rätt kul att få testa på hur det kändes också. Ondast gör det ovanför bröstet, mellan bröstet och nyckelbenen. Fettet går inte att nypa tag i ordentligt så det gjör riktigt ont. Annars var det inte så farligt, lite kul att klämma överallt haha. 
 
På bilden ser ni mitt resultat. 25% fett har jag för tillfället på min kropp. Om ni någonsin har sett vältränade tjejer med otroligt synliga muskler, de ligger runt eller under 10% kroppsfett. Så ja, lite vill jag minska i alla fall. För att en kvinnas magmuskler ska kunna vara synliga över huvud taget så bör kroppsfettet ligga runt/under 15%. Det är rätt lite. Och en himla lång väg dit. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0