Starkare

Vad är det som definerar en som stark? Nej nu handlar det inte om träning igen. Mentalt stark tänker jag på. Jag har sett flera tjejer som säger att de är starka men så vet jag precis vad som gör att de bryter ihop, och då kan jag räkna upp en hel del. 
 
En sak som gör att man är stark tror jag är att man står upp för sig själv. Nej, inte att försvara sitt vårdslösa beteende med att man är "sig själv". Att stå upp för sig själv är handlar väl om att man säger ifrån när någon behandlar en illa? Ibland känner jag att jag är rätt bra på det. Ett, jag tog avstånd från mitt ex när han betedde sig som ett rövhål. Två, tar avstånd från en gammal vän som numera tror hen är bäst i världen och trycker ner andra omkring sig. Tre, jag är  nära att ta avstånd från en ytterligare. Men med ord har vi lyckats trassla ut det. Fyra, den människan har jag försökt slippa men hen finns alltid där i alla fall. Det finns nog fler exempel i mitt liv, men allt handlar om att inte låta negativa personer förstöra för en. Man får stå upp för sig själv och säga, jag förstjänar respekt och att må bra. Därmed inom gränser så att andra också får samma respekt och mår bra. Ibland är det enklare att säga ifrån, man får öva på det. Enklare är det nog om man har ett helhetsperspektiv på situationen och vet konsekvenserna av det. Svårare är det om man säger ifrån och är rädd för vad som kommer att ske efteråt. Ofta brukar jag överväga om en person har övervägande dåliga egenskaper eller övervägande bra egenskaper. Ligger det precis på den hårfina gränsen så är det så oerhört svårt att bestämma sig - ska jag ta avstånd från personen eller inte?
 
Inlägget avslutar jag med en bild som gör mig glad. Saknar den här skrutten så mycket!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: THU

du har alltid varit en bra inspritationskälla för individen anna

2014-02-06 @ 16:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0