Smink!

Jag köpte fyra stycken sminkborstar - rougeborste, foundationborste och två olika ögonskuggeborstar.
Alla dessa är väldigt bra att ha.

Detta är min rougeborste. Den är inte så stor men stråna sitter glesare isär likt en puderborste för att rouget ska fördelas jämt och inte skapa skarpa linjer. Det är inte så snyggt.






Denna köpte jag inte igår, men en stor puderborste är jättebra (egentligen ett måste) att använda till löspuder, alltså inte kompaktpuder även om en borste är bra till det med. Borste är väligt stor för att pudret ska fördelas jämt och inte samlas på ett ställe.





Min nya foundationborste. Först tyckte jag att der verkade helknäppt att använda en borste att ta på foundation med men jag har provat och det går jättesnabbt plus att det är ganska kul att pensla på, haha.
Stråna sitter tätt ihop för att foundationet inte ska försvinna in i borsten och att det ska bli enkelt att applicera.

En foundationborste är nog behandlad för att stråna ska vara slätare medans rouge-, puder- och ögonskuggeborstar har strävare strån för att sminket ska fästa på borsten bättre.






Ögonskuggeborstarna är olika beroende på vad man ska använda dem till. Den snea borsten som också är spetsigare används främst till att göra skarpare linjer så som eyeliner. Den rundade borste används som vanligt till ögonskuggor och är lätt att använda.

Ögonskuggeapplicerarna eller vad det nu kallas, som följer med i ögonskuggeförpackningarna är jättedåliga. Använd hellre linknade såna som jag har köpt, då blir det fint resultat.




Min nya foundation. Jag hoppas innerligt att den är bra och sitter länge.
Jag har den ljusaste färgen eftersom året är på väg mot vinter och min hy kommer definitivt bli ljusare. Det är riktigt viktigt att foundation matchar hudens ton. Annars blir det lite konstigt ... och fult.  
Mot våren och sommaren är det bra med en lite mörkare som matchar ens solbränna.
Vad menas med mineral foundation?
Är det bättre för huden än en vanlig?
Kanske.
Det står att den inte täpper till huden och porerna till skillnad från en vanlig.
Vi får väl se ...
Dessutom står det oljefri. Det är bra.
Solskyddsfaktor 18. Vad är det bra för?


Kommentarer
Postat av: Malin

mineralfoundation låter huden andas! den täcker lika bra som en "riktig" foundation men kkänns inte på huden som en flytande. MYCKET BRAVO!! tycker dock att man blir lättare glansig och den hålelr inte lika bra, men det är mycket skönare, man känenr inte att man har på sig nåt smink :OOOOO



(fast den du har är ju inte i puderform? men den kanske andas ändå? ^^ )

2010-11-05 @ 22:21:11
URL: http://skump.blogg.se/
Postat av: anhthu

Haha malin dina reflektioner påminner om moas! En sann mvg-barn! ;)

Now,from the makeup guru! Anna, jag har läst på bloggar att tvätta gärna dina bortar varje vecka med antingen diskmedlet YES (rekommenderar) eller schampoo har läst för många -.- Kolla in denna blogg brownsugar.blogg.se!

2010-11-06 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0