Gymnasiebesök

Hela dagen var jag på studiebesök på både Katedral och Klara.

Klockan 8.15 var jag på Katedral. Rektorn snackade först och sen visade några elver oss runt. Katedral är en sån fin skola! Även fast den är stor så är den mysig därför att salarna är inte jättestora. Plus att det verkar vara ganska lite elver i varje klass även fast nån sa att de är 32 i varje klass? Hm ... Skolan och lärarna verkar seriösa och allt verkar vara perfekt. Förutom kanske en sak, och det är att det är så många elever att det är svårt att hålla samman, det ser inte ut som om det finns sammanhållning mellan alla klasser.

Klockan 11.15 (trodde jag) var jag klar på Katedral. När jag stod utanför skolan märkte jag att jag sett fel på min klocka - klockan var egentligen 10.15. Istället för att gå in igen gick jag till stan för att prova en massa kläder på Gina, haha. Jag åt på Subway en snabbis och gick vidare till Klara gymnasium, där det började 12.15 (trodde jag).

Det var väldigt svårt att hitta rätt våning som Klara låg på i höghuset så jag fick fråga om hjälp. Dessutom fick jag reda på att jag var EN TIMME tidig. Därför ringde jag upp pappa för att fråga om när jag egentligen skulle gå på studiebesöket på Klara.

Då fick jag reda på att jag hade bytt tider med Klara och Katedral. Egentligen skulle jag ha gått på Klara först och sen Katedral men i själva verket gjorde jag tvärt om. Oops.

Klara är en jättemysig skola med endast 350 elever och alla elever, klasser och lärare verkar ha en jättebra sammanhållning med varandra. Ingen är utanför eller mobbad. Dessutom arbetar de med media och medieproduktion, superkul!

Nu står jag inför ett otroligt svårt val som kan innebära att jag utvecklas(socialt) åt olika håll eftersom Katedral och Klara är så himla olika skolor och fokuserar på helt olika saker.


Kommentarer
Postat av: elliie

haha vi märkte sen att du skulle vart på klara med oss för dom ropa upp ditt namn o så;)

så vi trodde du hade blandat ihop dom o de hade du ju(; hihi <3

2011-02-03 @ 19:15:14
URL: http://elliiegerdiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!



Jag gick på Katedral och trivdes där (trots att jag gick IB). Jag kände inte någon sammanhållning mellan klasserna, men det kanske man gör om man går natur eller samhäll. Skolan känns stor till en början men man hinner vänja sig på tre år. Som du säger, det är en jättefin skola, och helt klart bra om du väljer "det andra sociala hållet";) Något jag minns starkt är den fantastiska underhållningen som skolans natur - musikprofilklasser bjöd på. Det var verkligen proffsigt! Många Katedralare befinner sig nu i Stockholm och Göteborg för vidare studier...Lycka till med valet!

2011-02-03 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0