Okej, detta var en av de bilderna jag lovade, och jag lovar, mer kommer imorn!

En sak jag har tänkt på ett tag är om jag ska skapa en ny kategori under namnet "Anna testar".
Jag tycker det är jättekul att läsa om folk som testar saker för att sen rekomendera eller inte rekomendera.


Idag tänker jag inte skapa någon ny kategori men jag kan i alla fall berätta om två saker som jag köpte igår inne på Kicks:
en är volymmousse och den andra är vanligt torrschampo.

Igår testade jag båda och så här tycker jag:

Volymmousse: När jag köpte den fick jag för mig att den skulle fungera som när man sprayar på torrschampo, att det blir vitt och torrt. Därför blev jag shockad när det var vitt och blött. Jag menar, hur fasen fixar man volym med blött hår? På flaskan står det att man ska rufsa i håret efteråt och det rådet följde jag smart nog. När jag rufsat lite i skallen började mousset torka och det blev lite kladdigt där jag sprayat. Men bra nog blev det volym i hårbotten! Dock behöver jag nog öva lite för att få till den rätta frisyren och volymen med detta. Jag har aldrig varit duktigt på att styla mitt hår, helst slipper jag det.

Torrschampo: Torrschampo är det säker många som har testat. Jag provade idag ett nytt märke, Lee Stafford, som också många har provat på. Torrschampo är verkligen ett måste, bla för den som inte vill tvätta håret varje dag och för den som lätt får fettigt hår snabbt. Torrschampo blir vitt när man sprayar det och resultatet blir torrt hår med lite volym i. (När man använder torrschampo måste man också rufsa bort lite av det vita för att det inte ska synas). Hårstråna fäster i varandra på nåt vis så att volymen ökar. Torrschampo är bäst helt enkelt.

Tyvärr har jag ingen före-bild.
Innan var håret ganska fettigt i hårrbotten men i kanske 3cm ner var håret helt torrt. När man sprayat torrschampo försvann allt det fettiga. När jag använde volymmousset fick jag mer volym och håret såg nytvättat ut. (Mamma påpekade det också, där ni!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0