Det där om personliga tankar.

Jag vaknade för en bra stund sen, har precis ätit upp min frukost och jag funderar på det här med att vara personlig i bloggen. Jag har svårt för det. Enligt mig är det positivt att inte vara personlig i bloggen men för er är det ju mer negativt då ni bara får läsa om en massa yttre saker istället. Vilket kan vara kul om man är tjej ... eller whatever om man är intresserad av sånt. Men då får ni ju inte veta vem jag är. Troligtvis får ni bara en fel bild av mig som säger att jag bara bryr mig om utseende och kläder och smink. Vilket jag gör, men det är inte allt. I hemlighet är jag en datornörd bakom sminket! Heehee. Många tror att jag är en pryd tjej, att jag tycker det mesta är äckligt och att jag inte vågar smutsa ner mig. Men hallå! Gissa hur gross jag är när ingen ser, haha. Tänk er hur förvånade mina vänner blev när det hörde att jag hade börjat rida. Anna - bland hästskiten? Nuh-uh liksom ... Becca vet hur äcklig jag kan va, ha!

Ok, nu halkar jag ifrån ämnet ... som jag inte ens vet vad det är.
Nu till det personliga. Om jag nu vore personlig i bloggen, då skulle jag skriva om det som berörde andra också. Om jag skrev ner mina tankar om mina vänner, som Becca gjorde modigt häromdan, skulle jag kanske bli konfronterad senare och det skulle bli onödigt tjafs om vad jag skrivit och inte skrivit. Get the point? Jag skulle också kunna skriva personliga tankar om hur mycket som helst, men då kommer en annan tanke - hur många vill egentligen se in i mina tankar? Jag tycker förövrigt att det är ganska ointressant. Som jag håller på och babblar nu tycker jag är himla ointressant för er. Jag är ju bara en tjej i mängden som har tankar precis som alla andra. Ointressant helt enkelt. För några år sen hade jag en himlans massa djupa tankar om hur mycket som helst. Det var då jag skrev dagbok för att få ur mig allt. Det var ganska mycket drama i min värld. Men nu har allt drama försvunnit och det känns som om jag lever i en fantasivärld. Jag menar, jag har absolut inga problem att fundera över och jag bara hänger med livets ström känns det som. Därför skriver jag inte dagbok längre, jag har inget att få ur mig. Det kanske är det här som kallas att man lever i nuet?

Kommentarer
Postat av: anhthu

bra skrivet. Men jag gillar de ytliga inläggen, det skiljer dig från tjejerna i skolans bloggar... Hellre ytliga och fina inlägg än om ens vardag.

2011-07-09 @ 12:31:33
Postat av: becca

jag gillar dig oavsett vad du skriver :) Du behöver inte gå djupare än så här! <3

2011-07-09 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0