Dagens kväll

Igår såg vi när mesen Kevin Walker vann Idol och nu är Oscars tv trasig som lovat. Näevars, skämt åsido. Resultatet såg vi imorse därför att vi inte orkade vänta på slutresultatet den kvällen. Istället såg vi ju på julkalendern, väldigt mycket mysigare. 
 
Idag var vi två i Gamla Linköping och gick på julmarknad där. Det fanns inte så mycket att köpa tyvärr för ett ungt par som oss. Mest för pensionerer som letar efter granris och handgjorda raggsockar. Vi myste där i snön och drack lite varm glödd. Det fick räcka. Det var tänk att vi skulle baka peppakakor idag också men det sjukter vi nog på tills imorgon. Istället blir det filmen "Jobs", om Steve Jobs då. Vi har även hunnit se The Social Network, väldigt bra och intressant faktiskt.
 
Min syster undrade vad det var för övningar jag hade gjort för att få en sån dånande träningsvärk i röven. Jo, let me tell you till att börja med. I Oscars hem finns en trapp och jag önskar varje gång att de hade en hiss istället. När jag ska sätta mig i Oscars bil så önskar jag varje gång att jag hade en käpp med mig eller en rullator som min mormor. Än är inte värken över. Och för att få denna finns det några enkla övningar att göra:
 
Smith Machine Squats
Denna är nästan lika dan som vanliga squats förutom att i den här maskinen sitter stången fast och den går bara att röra upp och ner. Vad jag gillar med den är att trycket från ryggen tas bort och fångas upp av maskinen istället. Alltså tränar inte denna ryggens ländrygg lika mycket och det krävs inte lika mycket balans.
 
Tidigare har jag inte fått nån särskild träningsvärk i rumpan av squats. Men när jag började gå riktigt långt ner i övningen, böja rumpan så djupt att det verkligen är den jag måste använda för att få upp kroppen igen, då kom träningsvärken. Ju tyngre desto bättre!
 
 
Smith Machine Lunges
Dessa går ju att göra utan smithen men det krävs mer balans. Smithen håller balansen åt en. Lunges tränar ett ben i taget och träffar rumpan om man går ner och upp på rätt sätt. Enklast är om man spänner rumpan under tiden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0