Uppe med tuppen

Jag förstår inte riktigt hur det är möjligt. Jag la huvudet på kudden klockan tolv igårkväll och jag vaknar upp pigg klockan åtta. Vad är det för fel med mig? Jag ska minst sova till klockan tio-elva .. Vad ska man göra på morgonen liksom? Finns ju inget vettigt att göra förutom att äta en massa till frukost och fördriva tiden. Ok, nae en stor frukost blir det inte. Efter några veckors onyttigheter är jag back on track med bara nyttigheter igen. Till frukost blev det alltså naturell youghurt (jag har lärt mig att ÄLSKA det) och knäckebröd med ägg på, inget mer, inget smör och ingen kaviar. Lite salt gör susen. Mums. En jättegod och enkel frulle. 
 
Förresten var jag ute och sprang igår! Vädergudarna hörde en liten bön från en stackars tjej som ville ut och röra på flärret. Drog på mig mina awesome tights och cyklade iväg till spåret. Denna gång sprang jag med träningsvärk i benen, inte särskilt skönt. Men trots det fick jag in ett otroligt bra tempo, bättre än igår även. Sprang som en jävla robot. Härlig känsla! När jag var klar med det första varvet var jag trött men drog iväg på ett halvt varv till. Sen fick det räcka, mina ben höll på att knaka sönder. Trots all tränigsvärk och ömhet i kroppen hade jag bättre medelhastighet denna gång än dagen innan. Det känns riktigt bra. 
 
Idag har jag inget vettigt för mig. Skulle kunna dra ut och springa med mina ben pallar inte det. Det är knappt jag kan gå normalt här hemma. Istället åker jag till gymmet för att träna bröst och axlar. SOM JAG HAR SAKNAT GYMMET. ÅÅH. Att gymma är min terapi och gymmet är mitt avkopplingsrum. Längtade som en galning när jag låg i solstolen på Kreta. Äntligen tillbaka!
 
Detta är min motivation. Muskler är så jävla sexigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0