Träningens morot

Sen i somras har jag inte kommit igång med gymmet. Istället har jag fokuserat mycket på att plugga och att plugga efter att jag har tränat orkar jag inte. Inte en chans. Och att träna efter jag pluggar kan jag inte riktigt göra heller, vill ju så gärna iväg till gymmet så då kan jag inte fokusera på pluggandet. Resultatet har blivit ingen träning alls. 
 
Häromdagen köpte jag min balklänning (tänker inte säga ett knyst om den) och det var precis att jag kom i den i affären. Väl hemma tänkte jag visa den för pappa men då hade jag också ätit 5 våfflor precis innan. Kan ju inte direkt påstå att magen var platt som en pannkaka. Därmed gick det inte att dra upp dragkedjan. Mamma som var feg och inte vågade ta i skulle jag vilja påstå men det kanske inte stämmer fullt ut. 
 
Min motivation för att träna är att kunna knäppa min klänning utan att behöva svälta mig på morgonen dagen den ska på. Förövrigt känner jag ju att jag vill tajta till kroppen i alla fall men just klänningen är min morot. Får jag inte på mig den på balen är det kört. Jag har ju inget val. 
 
Fredagens träning:
Igår tränade jag som sagt på Actic. Jag valde att träna ben därför att det följde det nya schemat jag har lagt upp för mig själv för att kunna träna medans jag pluggar under veckan. I och med det får jag fyra gymdagar och tre lediga dagar. Jämfört med förra terminen tränade jag 6 ggr/vecka men då pluggade ju jag heller ingenting. Fredagens träning gick sjukt bra! Jag fick tillbaka min efterlängtade energi och motivation att ta ut mig till max. Gjorde squats i smithen och det tog så sjukt jävla bra på rumpan. Alltså min röv brinner så fort jag sitter på den eller spänner den. Galet. Med dessa övningar ska ni se förändring. 
 
Dessa är övningarna jag körde med antalet repetitioner, set och vikt. Screenshots från träningsappen JEFIT i mobilen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0