Bra avslut på dagen

Jag vaknade lite tidigare idag för att inte bara göra frukost utan också prova att göra kesoplättar, eller vad de nu heter. Ser ut som väldigt tjocka pannkakor med keso och stekt bacon i. Men det blev det inget av utan jag fixade mig och skulle äta min nya frukost. Innan kände jag mig otroligt hungrig men också väldigt illamående. Oftast brukar det bero på att jag är så hungrig. Efter att jag hade ätit turkisk yoghurt (inte alls gott) så gick det inte över som jag hade hoppats på. Så jag la mig i sängen och vilade, somnade efter en stund och väntade på att det skulle gå över. Senare lyckades jag ta mig till skolan!
 
Jag har varit hemma en stund sen jag kom hem från gymmet. Idag tränade jag bröst och triceps samt lite mage. Just vid ett sånt här pass brukar jag inte få upp pulsen särskilt bra, troligtvis för att bänkpress och andra liknande övningar inte är lika intensiva som ben- och ryggövningar. Mitt eget bästa tips för att få igång pulsen och att få den att vara hela passet ut är att alltid värma upp. Låter astråkigt men det räcker med 5-7 min. Om jag inte har en högre puls så känns det inte som att jag ger allt, helst vill jag svettas lite också. Jag blir helt enkelt mer taggad om jag har högre puls. Idag var jag på bra humör och kände mig pigg men den högre pulsen höll sig inte i ordentligt så det blev lite färre kalorier bräna. Brukar sikta på att alltid träna bort 500kcal. Ett lite lättare pass som detta helt enkelt. 
 
 
Ibland ser man lite intressanta människor på gymmet. Häromdagen var det en man som läste tidningen mellan sina set, en annan man bar helgråa tajta byxor och jag tänkte direkt att det kommer bli en stor mörkgrå fläck när han svettas mellan benen. En annan gång var det en väldigt tanig kille som skulle lyfta en väldigt stor hantel upp i luften. Det slutade med att när han stod med den i luften, tappade han balansen och ramlade bakåt. Han envisades med att inte sänka vikten alls. 
 
Sensorn som sitter under bröstet! ... Och jag som spänner mig. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0