Resultatet från tandställningen!!!

Att ätligen sitta där i stolen bakåtlutad hos tandläkarn och veta att tandställningen ska bort för evigt är en riktigt bra känsla. Och vad snabbt och enkelt det gick! Hon tog bara fram en tång och knipsade av alla "ploppar" med metalltråden i och allt. När en sån stor sak som en hel tandställning åker ur mun på en känns det som kinderna faller innåt och att man inte har några tänder kvar. Jag menar, jag kunde ju inte känna dem! Eller jo, det fanns ju nåt hårt där, men tänderna var ju så lena så de kändes inte mot insidan av kinden. Jättelustigt! Tandläkaren putsade bort limmet och allt smut som eventuellt hade lagrats runt "plopparna". Mina tänder blev skinande rena! Jag gick ut från tandläkaren supernöjd och vart jag än såg ett fönster checkade jag in mina tänder på vägen till skolan. Det var ju så ovant att se mina egna tänder ljusa och vita istället för gråa och mörka, för när man ser mitt leende på långt håll (med tandställningen på) så ser man ju inte mycket av tandställningen, bara en massa mörkt.

På kvällen skulle jag dit igen för att limma dit en metalltråd längs de undre främdre tänderna i underkäken samt få en bettskena. Denna skena ska jag ha i fem dygn i streck, därefter ska jag ha den om nätterna i ca 2½ år. Och metalltråden ska sitta kvar tills jag blir 25 eller nåt sånt ...

Här har ni resultatet!!


Bettskenan som ska motverka att tänderna faller tillbaka till ursprungsplatserna under dessa två år.


Metalltråden som ska hålla de nedre tänderna på plats.


De två sista bilderna är med bettskenana på.

Kommentarer
Postat av: becca

WOW, vad fint! Vilken jävla skillnad :D <3

2011-08-30 @ 21:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0