Jag längtar. **varning: långt inlägg. eget ansvar!**



... till Kalifornien - mitt andra hem.  
Och tänk att det stället inte är så långt bort som man kan tro.
Snart kommer jag vara där om 6 månader.

Ok, så här ser det ut:
Vi landar i Denver som ligger i staten Colorado. 
Därifrån bilar vi till Kalifornien. Vi har valt att göra så därför att vi vill återuppleva alla sevärdigheter (ja, vi har redan sett allt som finns att se, jag har bott i Kalifornien och reste, remember?).
Troligtvis kommer vi stanna i Las Vegas, där vi redan har varit 3 gånger tidigare. Men det är mycket roligare att uppleva en sån stad när man är äldre. Såklart jag åker dit igen när jag är vuxen!  
Lite fler stopp längs vägen lär det bli. 
I Santa Barbara, där jag bodde för 3 år sen i 3 år, kommer vi stanna i ca 1½ vecka.

Ni fattar inte vad jag längtar dit. Det är så OTROLIGT vackert. Ofattbart.
Staden har en spansk stil med vita väggar på alla hus, bruna tegelpannor och på trottoarerna är det brun tegelgång. Konstigt nog finns det absolut inget skräp på gatorna. (Om man skräpar ner får man böta 1.000 dollar). Mitt i stan längs gatorna växer enorma träd med lila blommor. Hela staden är otroligt mysig. Sjukt fint.
*Suck*

Okej, fortsätter:
Därefter kommer vi besöka Los Angeles, som jag har varit i hur många gånger som helst. Vi brukade besöka L.A med de släktingar som besökte oss när vi bodde där. 
Denna gång i L.A kommer jag verkligen vilja shoppa ... men inte kommer kunna. Bajsdyrt. 
Vi kommer bila längre upp än vi varit förut i Kalifornien, längre upp än San Francisco.
Självklart kommer vi bada, sola och bara ta det lugnt när vi är där. 
Det funkar inte att bara stressa runt för att se saker. 
En sak som jag verkligen kommer uppskatta när vi är där är att jag kommer besöka mina efterläntade vänner. Bland annat Kaitlin, min första bästa vän där. 

Sammanlagt kommer vi vara där i en måndad! 

Visste ni att Katy Perry är från Santa Barbara?
Santa Barbara har också nästan varenda dag väldigt fina solnedgångar.













Okej. Tillbaka till det vardagliga. 
Har gjort läxor. Bra, Anna, bra bra. 
Och så hade jag och en fin vän en trevlig pratstund idag efter skolan. ^^ 

Ny svart mjukisjacka - Soc. 
Ny stickad kamelfärgad kofta som jag bara älskar - Zara. 
 
Hemma-myskläder.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, I do remember those days...:D

2011-02-03 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0