En liten sammanfattning av lite detaljer från den lilla Stockholmsresan. LÅNGT INLÄGG.

Oj.
Jag vet inte var jag sja börja.
Det finns så mycket att berätta.
Den anledningen kan också vara svaret på varför jag inte bloggat så mycket ...

Okej. Börjar i Stockholm:
Shoppingen.
Vi alla vet att det finns miljarder med kläd- och skobutiker att handla i i Stockholm.
Men alla butiker är inte så fantastiska som den som jag och Alex var inne i - Mathilde hette den. Sjukt dyra kläder men ack så fina. Förutom kläder fanns det även skinnstövlar och inredning.
Inredningen(!!) som fanns att köpa var helt unikt och magiskt. Om jag hade några extra säckar pengar på banken skulle jag först och främst gå in på Mathilde och handla.
Butiken i sig hade fokuserat på sin egen inredning och det var så fint! Åh.

Ja som ni märkt är jag väldigt intresserad av inredning.

MÅSTE berätta en sak som verkligen förvånade mig.
På ett rack hängde ett par konstiga skinnjackor i olika färger och former i butiken Mathilde.
Dessa jackor var bokstavligt fastkedjade i varandra med hänglås och allt.
En jacka som fångade min uppmärksamhet var en kappa av ljust skinn med en massa långt fårull inuti. Egentligen undrade jag varför den hängde där och var fastkedjad. Det var riktigt ful.
Men. Prislappen på den jackan var bara 35.000 kronor.


Skor i alla former av skinn. Ingen sko kostade under 3000kr.


Denna sko in my heart. Skitcool. Ca 4000kr. Överkomligt? Haha. No comment.


Denna jacka var helt perfekt. För första gången fick jag uppleva "kärlek vid första ögonkastet". Priset dock.
Jävlar vad dyrt det var i denna butik.


Omklädningsrummen var ganska unika.






Okej. Vi vet ju att det är dyrt i princip i varenda butik i Stockholm. MEN det gäller inte bara kläder utan också små bakelser och frallor som dessa på bilden. 
Chokladboll: 25kr
Macka: 35kr. 

Hm? Eller är det bara jag som klagar eftersom det är JAG som får betala och inte mina föräldrar? 
Men snälla - en chokladboll för 25? Den var inte ens GOD!
Karamella tar 6kr!  





Och ... sist men inte minst viktigt - kläderna jag valde bort på H&M. Jag hittade en urgullig beige kortkort klänning som hade lite spets här o där.
Jag bara smälte.
Men. Det plagget fick stanna i butiken.

En outfit med den klänningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0