16 servetter.

Jag har handlat på konsum, pantat flaskor, skrikit på mamma medan pappa låtsades som ingenting, sminkat mig och vikt 16 stycken servetter.

Idag klockan 16 kommer släkten för att fira mamma som fyller år snart. Jag förstår inte varför mamma alltid blir så himla stressad inför såna här saker. Hon vill alltid ha kontroll på allt. När hon tappar kontrollen eller blir stressad tar hon ut det på pappa och mig. Mig är det enklast att skrika på därför att jag skriker tillbaka. Jag vet inte riktigt om det är meningen att hon vill att jag ska göra det. Men det blir så. Jag säger ifrån när hon är dryg mot mig. Ibland blir hon tyst för att hon vet att jag har rätt. Oftast snäser hon tillbaka för att hon vet att jag har rätt - men inte vill erkänna det. Eller så tror hon att hon har rätt. Pappa låtsas alltid som ingenting ... men bara om han håller med mig. Om han håller med mamma säger han till mig att lyssna på mamma. Om pappa håller med mig säger han inget till någon.
Pappa har jag svårt att bråka med. Han kommer med så bra argument att jag inte kan säga emot, jag kan bara diskutera med honom, aldrig skrika.
Jag hoppas bara att släkten inte börjar hetsa. Ibland händer det. De kommer in på allvarliga diskussioner som handlar om gud vet vad. Det är bara tråkigt att se på. Svenska människor är rätt stela. Se bara på min släkt.
De duger ändå. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0