Klänningens uppenbarelse.

Jag har aldrig i hela mitt liv sytt ett klädesplagg hemma. En gång sydde jag ett linne på syslöjden i 7:an men det blev så fruktansvärt fult att jag slängde det. Att sy kläder har jag hållt mig bort från. Att sy över huvud taget håller jag mig borta ifrån. Men så fick jag en galen idé förra måndagen och det var att sy en egen halloweenklänning. Jag var otroligt positiv till mitt intiativ, jag hade ju grunderna för att kunna sy - sicksack och raksömn vet jag hur man behärskar. What could go wrong liksom? Och så under tisdagen köpte jag tyg och satte igång med att rita upp en klänningsmodell. Att rita upp klänningen och fixa alla mått var svårare än att sy själva klänningen. I söndags sydde jag ihop framsidan och baksidan och då hade jag äntligen en hel klänning. Men då satt den väldigt konstigt så det fick bli att sy in den lite här och var. Att sy i det genomskinliga tyget var så otroligt svårt. När jag köpte det i affären frågade jag kassörskan hur det är att sy i tyget. Hon sa: bara man är försiktig och tar det lugnt så går det bra. Hon glömde nämligen nämna att det rent utav är ett helvete att sy i det. Bara man tejpade fast lite maskeringstejp och drog bort det repades tyget upp ... 

Jag tycker att helhetsintrycket blev rätt bra faktiskt. Sen om man kollar in detaljer så som hur jag sytt så är det väl inget vidare, men vem kollar in sånt? Det är ju inte så att jag är med i Project Runway ... Men men. Är riktigt stolt över att jag lyckades!

Till klänningen hade jag en boa i vit och rosa, ett par sammetshandskar i vinrött, stayups (ni vet strumpbyxor som endast går upp till låren) och ett pannband i paljetter med fjädrar på sidan. Till denna utstyrsel hade jag knallröda läppar - rödare än på bilderna - och för att inte förstöra klänningens rygg använde jag en självhäftande bh. Dock var den inte av bästa märke/kvalitet vilket medförde att jag fick trycka fast den då och då, haha. Jag hade lätt köpt en Wonderbra om jag bara hade haft pengar denna måndad till det. Men jag kan erkänna att jag älskade min utklädnad!

Framsidan: Grundtyget är krossat sammet. Det är fransar ovanför bysten, under spetsen och längst ner över låren.
Baksidan: Grundtyget är krossat sammet. I ryggen är det en djup urringning med nåt slags genomskinligt tyg. Fransar över rumpan och längst ner.

Lägger upp en hel drös med bilder så får ni alla vinklar och skavanker.


Kommentarer
Postat av: becca

sexy tjej! haha, skulle aldrig klarat av det där...fett bra äru. <3 <3

2011-11-02 @ 15:05:35
Postat av: Anna

Gud vad duktig du är anna! Och vilka fina bilder!:D

2011-11-05 @ 10:09:16
URL: http://enligtmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0