ni ska bara veta

Åh gud skjut mig snälla. Ni ska veta vad jag har gjort.
Idag var jag på Berzan och träffade några trevliga människor under lunchen. Ganska mysigt att hälsa på min gamla skola ibland. Känns lite som hemma faktiskt med alla gamla vänner. Det känns tryggt. Sen skulle jag gå tillbaka till Katedral och tog på mig jackan. Gick in på toan och kände efter i bakfickorna så att mobilen låg på ett säkert ställe innan jag lättade på trycket. Men nae. Jag har alltid tänkt att nån dag kommer detta hända mig, det är bara en tidsfråga innan klantigheten sätter sina spår. Jag hörde ett plask och stelnade till direkt. Vände mig om och fasade för det värsta. Jag såg min mobil ligga i botten av toalettröret. Och för att retas med mig så var skärmen på, som om den sa "kom och ta mig hehehehe". Stod med byxorna nedanför rumpan och fick panik. Kände mig som ett komplett fån men insåg att det inte fanns någon tid att förlora. Kavlade upp armen och körde ner den i toaletten och fiskade upp min mobil och torkade av den fort som attan. Och för att svara på er fråga, toalettvattnet var helt cleant. Konstigt nog fungerade mobilen fortfarande. Ca en timma efteråt dog skärmen. DÅ trädde ångesten fram. Hela mitt liv fanns ju där inne. Oh shit. Mobilen funkade, men inte skärmen. Säg mig, vad gör man när ens mobil funkar, men det finns inga fucking knappar på den? Jag kunde ju inte ens låsa upp mobilen när jag provade att starta om skiten. Jag fick låna Malins mobil för att logga in på fb och fixa lite saker. Sen loggade jag aldrig ut, i tron om att hon var en oskyldig liten flicka som skulle göra det åt mig. När jag kom hem ett bra tag sen ser jag att någon hade facerapeat mig. Big time. Trodde faktiskt inte att det var hon. Men när jag kommenterade ett inlägg dök en ny kommentar upp - från mig! Då klingade det i huvudet och gåtan var löst. Jag fick väl bjuda på det den här gången i och med att jag har gjort samma åt henne ett antal gånger, heheh. 
 
Det känns lite konstigt att berätta för sina föräldrar att ens mobil är på lagning därför att man tappade den i tolaletten i skolan. Hur ska de liksom reagera? Ska man skratta eller gråta? 
 
Det är lustigt hur alla mina mobiler verkar drunkna på ett eller annat sätt. En av mina tidigare mobiler (med knappsats) gav jag bort till min yngre kusin. Hennes mamma hade råkat tvätta mobilen i tvättmaskinen. Min förra mobil var en Xperia. Den råkade någon spilla cider över på nyår när mobilen låg i min jackficka som jag hade på mig. Min nuvarande Samsung drunkade i en skoltoalett. Tragiskt. 
 
Så länge har jag denna snygga, snabba och fräscha mobil medans min andra är på undersökning. Måste lyckas bemästra denna på något vis. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0