autumn

Jag fick för mig att gå ut en stund. Jag fullkomligt älskar hösten. Jag mår så bra då inombords. Att få klä sig varmt men samtidigt känna en kylig luft svepa förbi halsen är underbart. Plus att det är mycket mörkare ute. Och alla löv som blir en annan färg. Det är underbart tills det inte finns några löv kvar på topparna. Då är det bara kalt och fult. Hösten är verkligen min årstid. 
 
Under min promenad bestämde jag mig för att besöka bästa vännen. Tur var att hon var ensam hemma. Ibland undrar jag hur nära vi egentligen är trots att vi är varandras bästa vänner. Jag är en sån som behöver få det bekräftat då och då att vi fortfarande står varandra nära. Men med bästa vännen är det inte riktigt så. Vi ses mer och mer sällan och hörs inte jätteofta trots att vi bor fem hundra meter ifrån varandra. Kanske är det så att hon är en sån där sällsynt bästa vän som alltid kommer vara där oavsett vad trots att vi knappt ses. Hon kanske finns kvar även om jag besöker henne om tio år och vi har inte hörts av sen dess. Jag hoppas det.
 




Kommentarer
Postat av: Diva's

hösten är lätt den finaste årstiden !:)

2012-09-14 @ 21:57:34
URL: http://www.nattstad.se/Divaliciouz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0