Creepy lärare

Idag var det skolfoto för PR-utskottet! Mitt hår täckte halva mitt ansikte. Såg säkert ut som nåt läskigt freak. 
Pratade med min biologilärare på eftermiddagen om det kommande gigantiska provet som är imorgon. Vad man än frågar henne eller pratar med henne om får man aldrig ett konkret svar på det man vill ha. Hon bara pratar vidare och svävar ut på andra ämnen som hur man mår psykiskt och hur elevhälsan är. Och man vågar inte riktigt kolla nån annan stans än i hennes ögon för hon stirrar verkligen in i ens egna. Då glömmer man också att blinka för det gör inte hon någonsin. Hennes ögon är klotrunda jämt och ständigt. Så medans mina tåras av att jag inte vågar blinka framför henne undrar hon om jag är ledsen och gråter. Samtidigt kanske hon sträcker ut sin hand och klappar mig på armen eller axeln. Det hände förra gången jag pratade med henne. Bara att låtsas som att allt är normalt och nicka instämmande. Hon skrämmer skiten ur mig. 
 
På gladare vägar - ikväll har jag svarat på alla instuderingsfrågor ur båda häftena från biologin. Nu kanske jag kan kamma åt mig ett D. Inget mer pluggande ikväll för jag svär, det går inte att trycka in mer. 
 
Dagens. Gillar den här skjortan. Skönt tyg och härlig färg. Plus att det är lite annorlunda med blå färg när man kavlar upp ärmarna och i kragen. Har en likadan också i ljusblå fast med rosa innerärmar och krage. Från Sisters. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0