curls

För någon vecka eller två sen köpte jag mig en locktång. Tidigare när jag har lockat mitt hår har jag gjort det med plattången och det funkar jättebra med långt hår. Nu när jag har kort hår är den för klumpig att arbeta med. Funderade mellan en typisk locktång med klämma men hittade en annan på hyllan. Köpte istället en konformad locktång, kallas wand också, från BaByliss. Smidigt när man vill ha olika storlekar på lockarna plus att det ser lite mer naturligt ut. Ett minus är att (i och med att jag inte är van vid den) jag vid varje användning bränner mig minst en gång. Ansiktet, FINGRARNA, armen, hårbotten. You name it. Den ger bättre resultat än att locka med en plattång, men är lite mer ansträngande att jobba med. Jag menar, var fasen ska man hålla fingrarna? 
 
Ja, ni ser ju vilket jobb det är att arbeta med den. Med armarna och armhålorna i luften. 
 



Men resultatet är inte så dumt. Inte dumt alls.

Kommentarer
Postat av: Becca

Så ska du se ut...! FINT HÅR
Du vet väl att man köper med handskar Anna? Hehe

2012-09-16 @ 19:32:42
Postat av: Caroline Nilsson

Du passar i den frisyren :)

2012-09-19 @ 16:11:06
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Miss Naily A Fucking Rockstar!

Ha, ha jag bränner mig oxå jämt när jag ska ge mig på att locka mitt hår, fattar inte hur jag bär mig åt men snyggt blir det i alla fall.
Dina lockar ser ju oxå riktigt super ut!

Trevlig helg å dig!

2012-09-21 @ 18:08:08
URL: http://www.missnaily.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0