Mina hudvårdstips

Någonting jag måste tipsa om är hudvårdsprodukterna jag använder. Majoriteten av dem kommer från Yves Rocher. Fråga mig inte varför med det har blivit så. Jag har ganska fet hy och då behöver man ju produkter anpassat för det.  Jag har provat en massa olika sorter och märken. Den serien jag använder nu funkar väldigt bra mot finnar och dylikt. Innan man märker synligt resultat bör en hudvårdsserie användas i ca 6 veckor. Märks ingen skillnad ska man byta!
 
Den första produkten från Yves Rocher är denna. Den har små korn i den, man kan kalla den för en ansiktisskrubb eller vad fasen det heter. Den är väldigt bra och rengör verkligen, men använder man den för mycket, kan huden lätt bli irriterad i och med att man skrubbar så mycket. När jag slarvade med denna uppkom finnar. Därför bytte jag till en mildare serie från Y.R som lugnade ner huden och råkade jag slarva med den mildare serien, märktes ingen större skillnad i hyn.
 
Den första är ansiktsrengöring, sedan ansiktsvatten och sist ansiktscreme. Hudvårdsserien är gjord för problemhy. Och för mig funkar det. Måste säga att ansiktsrengöringen luktar väldigt fräscht och natruligt. Minimala korn som masserar lätt men inte irriterar. Ansiktsvattnet minimerar porerna och mattar ner hyn. Kan nog se en liten liten skillnad faktiskt. Sist använder jag ansiktscremen som också motverkar uppkomsten av finnar. Återfuktar väldigt bra. Doftar fräscht. 
 



 
Tidigare har jag använt mig av en annan ansiktscreme innan jag hade Y.R:s. Den var från Emma S och gav en väldigt fin lyster. Återfuktade ordentligt och luktade väldigt gott. Använder den fortfarande. 
 
 
Sist men inte minst använder jag denna ovanpå finnar efter all rengöring. Jag undviker att smörja in finnar med ansiktscreme, utan istället med basironcremen. Så cremen duttas på, på de ställen där det behövs. Absolut inte hela ansiktet om ansiktet inte täcks av tusen finnar. Då torkas huden ut. På morgonen brukar finnen ha försvunnit helt (mirakel!) och då används en ansiktscreme i hela ansiktet. Ah-mazing resultat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0