Finmiddag

 
I lördags blev jag ju bjuden på middag av Oscar på Johannes Kök. Det är en otroligt mysig och fin restaurang. Den ligger i en helt nyrenoverad källare med stenvalv och liknande. Servitörerna var stiligt klädda i svarta byxor, randig skjorta och röda hängslen. Maten var otroligt god. Beställde oxfilé, medium done - alltså helt rosa innuti. Gud så gott. Till det tog jag potatisgratäng och den kom ut i en liten, liten form. Trodde verkligen inte att det skulle räcka med jag åt inte ens upp allt. Till detta var det tre såser. Den mörka rödvinssåsen var utsökt. Alltså det här var det godaste jag har ätit på länge. Roligt att få uppleva nåt så mysigt med den jag tycker om mest. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0