Träningstjafs

Jag hörde hen säga att hen är så sjukt trött på alla träningsinstagram och träningsbloggar och tränings-hit och tränings-dit. Hur kan hen säga nåt sånt när hen själv är ett träningsfreak? Öhm. 
 
Ut med skiten bara. Jodå. Har jag någonsin varit nöjd med min kropp? Enkelt svar - nej. Eller jo, jag kan väl erkänna att jag tycker om min navel. I december tog jag mig i kragen och tänkte att nu fan ska jag röra på fläsket. Sagt och gjort. Sen i december (INNAN jul om jag får inflika) har jag hållit igång med styrketräning, minst fyra till sex ggr i veckan. Sen jag började med detta kan jag konstatera att jag orkar mycket mer i vardagen. Jag är inte lika förjävla lat som jag var innan. Trust me, det var oroväckande. Nu orkar jag nästan gå till fjärde våningen i skolans trappor utan att bli anfådd. Det ni. Nej men seriöst, jag känner mig inte som en tant längre. Det är alldeles underbart! Jag har fokuserat väldigt lite på kondition. Mest för att jag tycker att det är jobbigt. Ibland får jag ryck och springer som fan en vecka. De resterande tre veckorna i månaden är enbart enkla uppvärmningar. Trots detta har jag förbättrat min tid från att springa 2.13km på 15.20 sek till att springa på 13.35. Big fucking change. 
 
Men vem försöker jag lura egentligen? Varför tränar jag? Till skillnad från alla morsor där ute, träningstanter och töntiga tjejer så ska jag säga som det är. Jag tränar för att se jävligt bra ut naken. Inte för att jag ska må bra senare i livet. Nejdå så långsiktigt tänker jag inte. Personligen tycker jag att det är snyggt med bara lite kroppsfett och synliga, slanka muskler på en tjej. That's my goal. Men ser jag ut så? No way. Jag väger 73kg. Trodde ni det? Jag bryr mig inte ett smack. 
 
Säger man att man tränar förväntar sig folk en skillnad, a change, efter ett tag. Folk antar väl att jag skulle väga mindre efter sex månader. Eller snarare se smalare ut. Jupp, jag gjorde det i februari. Sen fuckade allt upp sig. Men jag fortsätter att träna. Fortsätter att kämpa. 
 
Nu vill jag ha en chokladkaka. Fuck yeah.
 
Sånt som jag kollar deppigt på när jag äter choklad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0