ännu igen

Jag har varit på ett härligt bra humör hela dagen. Kan ha varit för att jag fick i mig både chokladboll och annat gott. Utöver det drack jag en energidryck som piggade upp mig rejält efter några få timmars sömn. Slutade riktigt tidigt för att vara onsdag, sista lektionen var inställd och kören efter det också. Fick gå hem redan vid halv två!
 
Men mitt humör skulle sjunka ganska lågt fick jag inse senare när jag träffade upp gårdagens drama utanför skolan och pratade. Jag som trodde att problemet var löst. Nu fick jag bara veta den egentliga sanningen. Vi promenerade i en timma och gick och pratade om alltihopa. Denna gång ger jag mig inte. Särskilt inte när personen kollar mig i ögonen och säger att den funderar på att ge upp vår vänskap pga ett en annan människa. Jag tänker stå upp för mig själv och inte acceptera nån halvdan vänskap när den personen tycker att det duger. Säger personen upp vår vänskap blir jag förbannad. Kasta allt i soptunnan. Vet inte om det kommer finnas sorg, bara ilska. Allt eller inget ska det vara. På bådas villkor. Vi kom inte fram till något. Jag beslöt mig för att åka hem. Gav en kram och såg förtvivlan i dens ögon. Men jag tänkte inte ge vika för det ledsna ansiktsuttrycket. Jag förtjänar respekt, så mitt arga stoneface satt kvar när jag gick mot bussen. Fortfarande stark. 
 
Nu sitter jag med en ganska stor uppgift elevkåren har gett mig. Katedral by Night är ju nästa torsdag och jag som är med i PR-utskottet och gör deras affischer fick uppdraget att även snygga till deras schema som de ska ge ut till klasserna imorgon över vad som gäller denna kväll. Det är rörigt kan jag säga och det är mycket som ska in på liten yta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0