Skalpell

Okej. Halloj. Kan man säga halloj? Det låter ju helt ok, men ser ju astöntigt ut när man skriver det, haha. Jag kanske är astöntig. 
 
Idag dissekerade vi saker på biologin. I högstadiet tyckte jag inte att det var jättekul att skära upp en stackars fisk och gegga med dess insida. Istället för att sticka kniven i ett hjärta hade jag hellre suttit och pluggat biologi teoretiskt. Men när läraren ställde en bytta framför näsan på mig med hela köret så var det inte mer än så. Förutom att det luktade konstigt. Inte fisk nej, men kött. Blod luktade det. Det var inte så äckligt som jag trodde att det skulle vara, det var jag som stod och höll i både hjärtat och skalpellen och geggade som bara den. Det hela var väldigt fascinerande måste jag säga. Lite kul också. Nu sitter lukten kvar från blodet i mina näsborrar och synen av hålet från luftstrupen sitter klistrad på hornhinnan. Uäk. 
 
Från ett litet lamm. Buhu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0