Balans

Hallå i stugan. Säger man ens sånt längre? Hallå i stugan ... 
 
Okej, hej. Jag har haft fullt upp idag. Okej då, fullt upp från kl tolv. Hade en härlig sovmorgon i Oscars dubbelsäng och åkte sen till skolan. Det var olidligt varmt ute i jeans och linne. Jösses. Hoppas verkligen att vädret stannar. Men så lär det väl inte bli. Dagen gick och sen skulle jag till gymmet. 
 
Jag tror jag har hittat en bra balans för hur jag ska äta. Lätt frukost på morgonen och runt tre-fyra mellanmål under dagen för att slippa hungern och allt sug. Vanlig skollunch men inga onödiga mackor. Ett av mellanmålen innan gymmet och en större middag på kvällen efter gym. Det har funkat jättebra. Vad som känns avgörande är alla dessa mellanmål. Aldrig behöver jag gå hungrig. Känns underbart att få äta med jämna mellanrum. Och en stor måltid på kvällen, mycket mat! Detta lär gå galant. 
 
Tyvärr blir det ingen thaiboxning, sånt som föräldrarna plötsligt bestämmer. Istället får jag lägga all energi på gymmet. Och det gjorde jag idag. Iom det tråkiga beslutet bestämde jag mig för att nu attans ska det brännas kalorier. Började med kondition, ett bra sätt att hålla en stabil puls runt 150. Efter 40 min var 400kcal brända. Bra jobbat. Att gymma ger en mer varierande puls, den stiger och ökar allt eftersom man tar i och vilar. Så det bränner lite mindre ibland i och med att den inte alltid är en stabil nivå på 150. En timme gick lätt förbi och när det nästan var två timmar så var det inte heller långt från 1000kcal. Körde en kvart på crosstrainern för en stabil och högre puls och vips så hade jag bränt 1000. Lite tråkigt att behöva kliva av den därför att det var ett sånt intressant naturprogram på tvåan. Lite synd. I vilket fall mådde jag super efteråt. Brukar bli så har jag märkt när jag tränar i en bekvämt pulsnivå och den råkar ligga vid 150. Vid 150 i puls har jag även kommit fram till att jag bränner ca 100kcal/10 min. Bra siffror att utgå ifrån. Nu vet jag att det är mycket kalorisnack hit och dit men jag har en så ganska begränsa tid kvar att komma i min jädra balklänning. 31 maj är det ju. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0