Böcker och lemonad

Idag blev det inte ALLS som jag har tänkt mig med träningen. Usch då. Gjorde mig iordning hemma för att gå på svenskalektionen med det visade sig att det inte alls var nån när jag redan hade tagit mig in till stan.
 
Istället gick jag runt på Akademibokhandeln och köpte mig två böcker. Isabellas Hemligheter, av Isabella "Blondinbella" Löwengrip. En typ av självbiografi mer eller mindre och hur hon tog makten över sitt liv och blev sin egen bästa vän. Tyckte att den var värd att läsa i och med att hon är entreprenör och cool business woman. Precis som jag en vacker dag kommer vara. Andra boken jag köpte är Härskarteknik av Elaine Eksvärd. Det roliga med dessa två författare är att de är bästa vänner. Isabella tackar Elaine i sin egen bok. Och de verkar båda ha bra erfarenheter att dela med sig av. Elaine Eksvärd skriver om hur man hanterar besvärliga människor som sätter sig över en. Har läst några sidor och råden verkar riktigt ordentliga och vettiga. Nu ska jag (i alla fall försöka) bli smart!
 
Efter bokköpet satte jag mig på Wayne's Coffe med en riktigt god lemonad (åh, måste ha den igen) och satte mig ner och började läsa båda böckerna om vart annat. Det blev ingen träning, även fast jag var klädd i träningstights. Tiden sprang iväg och jag insåg att jag borde skriva klart mitt gymnasiearbete. På vägen hem smsar Oscar och frågar om han ska hämta upp mig hemma. Jahopp, inget skrivande alltså. Ja, min självdisciplin är dålig.
 
Nu är vi hemma hos Oscar och ska komma ikapp Game of Thrones. Har inte sett det senaste. Imorgon åker jag iväg till Motala för att praktisera på en thai/viet-restaurang. Får bli att läsa böckerna på vägen dit, kul!
 
Och så har jag glömt mobilen hemma.
 
HAHAH, hittade photo booth på Oscars dator. Länge sen jag lekte med sånt. Och så kommer Oscar och förstör min bild.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0